När tröttheten tagit över

När man inte orka ta sig upp ur sängen för att göra en kopp kaffe, som vanligtvis brukar skänka mig en känsla av pigghet, när dagen känns som en vecka, och den ska man dessutom jobba sig igenom, för att stiga upp 6 timmar senare och ta cyklen ner till jobbet,ett jobb som inte bara ger pengar utan troligtvis skador i rygg och knän,bara för att jag var för lat för att hänga med på lyfttekniksklektionen, nej att jobba heltid på ett särskilt boende är inte min grej,det har jag konstaterat redan för drygt ett årsen, men ändå sitter jag här och försöker återfå en gnutta energi för att orka se till att de boende får en fin och betydelsefull tisdag( eller är det tisdag?) ja förmodligen, men detta ska jag väl lyckas med..

Ett samtal till mitt lilla bus brukar ge en känsla av att det faktiskt är värt att trotsa min trötthet( vitaminbrist) så att vi kan få det bra,jag och lilla bus ..

Några koppar kaffe till,en brusvitamin (?) så gåre jag på mitt pass 13-21.00




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0