Väntan,mariekex och arouravin

jag ogillar att vänta,jag har ett minne av att jag älskade arouravin som 14åring, och det smakar fortfarande utsökt, med tanke på att det inte blev någon lunch idag,så var jag tvungen till att genomsöka mads skafferi och där hittade jag ett oöppnat paket mariekex,något som också tillhör mitt förflutna, eller ja närmare bestämt min barndom,då mormor alltid hade mariekex,kan tillägga att jag då tyckte det var världens i särklass tråkigaste kaka, då den varken inehåller någon krämig fyllning eller någon fin garnering, något jag fortfarande håller fast vid. Trots mitt ogillande av denna smaklösa kaka,så blev det ändå en hel del av dem,och jag kan tillägga att de stillade mina behov av både socker och någon form av näring,för att orka dricka resten av mitt älskade svartvinbärsvin..
Nu väntar jag bara på det sällskap som ska sätta guldkant på min lediga fredagskväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0